Storytelling training

Storytelling is zo oud als de bijbel of de koran. Maar daarom niet minder belangrijk. Storytelling is de inspirerende en persoonlijke vertaling van het message house, een verzameling verhalen die samen het ‘dak’ boven het merk vormen. En waaronder alle activiteiten hun logische plek hebben. Bij MessageLab leren we medewerkers, management en woordvoerders bevlogen verhalen te vertellen en los te komen van de abstracties van visie, strategie en kernwaarden. Bij ons leer je je corporate story te vertellen vanuit een persoonlijke interesse. Zo zorg je ervoor dat je toehoorder jouw verhaal absorbeert, onthoudt en zich vervolgens met jou verbonden voelt. Wil je je merk tot leven brengen? ‘Make me care!’

Inhoud Training Storytelling

Een training storytelling begint altijd met de introductie van de uitgangspunten van het message house: wat is onze visie, missie en onze belofte aan de markt? Aan de hand van pakkende voorbeelden laten de trainers van MessageLab zien wat goede en slechte voorbeelden van storytelling zijn. Deelnemers worden dan aan het werk gezet om hun eigen verhaal te formuleren, al dan niet in kleine groepjes. Dat verhaal presenteren ze vervolgens aan elkaar. Elk verhaal wordt voorzien van opbouwend commentaar.

De training is voor key-medewerkers, de boegbeelden die je merk, dienst of product op een overtuigende manier naar buiten toe willen promoten.