Issue mediatraining

Transparantie legt sneller issues bloot. Als woordvoerder of manager van een bedrijf of organisatie ben je al gewend met media om te gaan. Maar er zijn gevallen waarin je heel gericht op een specifiek probleem nog eens extra uitgedaagd wilt worden om – online – media goed te woord te kunnen staan. Want een foute reactie of te lange radiostilte resulteert razendsnel in tweets, Instagram- of Facebookposts of comments op websites. Snel en eenduidig reageren is cruciaal om de regie in handen te houden en speculatie te voorkomen. MessageLab geeft trainingen waarin woordvoerders scherp worden bevraagd op uiteenlopende, goed voorbereide issues. Na afloop heb je de vaardigheid om een krachtig statement af te geven en dicht bij je eigen verhaal te blijven.

Inhoud Issue Mediatraining

In onze Issue Mediatraining wordt onder druk geoefend op presentatietechniek en gespreksregie op basis van bridging. Ter voorbereiding stelt MessageLab in overleg key messages op, bereidt tweets en posts voor en maakt een bondige FAQ die tijdens de training worden gebruikt. Alles is erop gericht om het eigen verhaal te vertellen en daarvan niet af te wijken. Geen invalshoek wordt tijdens de training geschuwd. De scherpe interviewsessies worden opgenomen om samen terug te kunnen kijken en kritisch te kunnen evalueren. Doel van de training is een issue geen crisis te laten worden.

De training is bedoeld voor woordvoerders van bedrijven die al ervaring hebben met omgang met de media, maar extra willen worden getraind op specifieke issues.